Publicerat 

Sagt om Apg 29

Ida Sundberg, Thailand 2016

Att jag valde att göra Apg29 direkt efter studenten känns som den bästa grunden för min framtid. Under dessa tre månader har jag tagit ett beslut om att följa Gud och tro på Jesus.

Caroline Larsson, Indien 2014

I knew change can be painful, was scared to come to India. Didn’t know before that Devil even existed. I am spiritually more sensitive now. This is just a beginning of my relationship with the Lord……..I am learning to trust him more and more

Sharmilee, indisk tjej, Indien 2014

Did not know that God speaks with us. Didn’t understand when people said that. I can now hear the Lord. Acts29 felt like a family

Tricia, Alaska USA, Indien 2014

God has rescued me through my time in Acts29, I was ready to throw it all away. Previously I had a small view of God, I now know he is real. My faith has grown. I have a new family now

Oscar Fernholm, Mexiko 2014

Att beskriva allt som hänt inom mig och allt som påverkat mig under dessa tre månader på ett A4 papper är en ren omöjlighet, men jag hoppas kunna få ner några av de saker som har hänt inom mig och som gör att jag är inspirerad och taggad att leva för Gud i varje andetag i mitt liv här i kalla Sverige.

Emma Blidh med på skolan i Sverige 2010

Genom Apg29 har Gud förändrat mitt liv, mitt sätt att tänka och mitt sätt att leva! För mig har skolan varit precis vad jag längtat efter och sökt efter, men inte funnit förrän nu – en plats och tid där människor lägger bort allt annat för Gud, för gemenskap med Honom och med andra, och där längtan efter att komma närmare Jesus Kristus får prägla vardagen och allt vi gör – där fokus helt och fullt riktas till Honom!

Sara Bågesund Kongo-Brazzaville 2010

Apg29 är verkligen ett tillfälle att ge Gud tid. Han har börjat få mig att vilja att våga ge Honom platsen som Herre på alla plan i mitt liv. Det är den stora utmaningen som Apg29 ger; att omsätta Ordet i handling. Gud har börjat röra i mig ännu mer än tidigare under mitt liv, och Han visar mot en helt annan verklighet.

Rebecka Bojestig, Kongo-Brazzaville 2008

Tre månader har snart gått och under den här tiden har det hänt mer med min tro än under hela mitt liv. Jag är otroligt tacksam över hur han har välsignat mig den här hösten. Men jag skrattar ofta åt att jag av alla människor är här. Hade någon sagt till mig för ett år sedan att jag skulle gå på en Lärjungaskola där man vill lära ut ett radikalt lärjungaskap och arbeta mycket utåt i evangelisation, då hade jag asgarvat och skrikit av panik på en och samma gång. Men jag har helt enkelt åkt dit. Jag vill ha mer av Gud.

Raul Guevara från Ecuador, Ecuador 2006

Jag lämnade skolan helad, med nya drömmar och med frisk vind i min själ. På nytt har jag fått uppleva att Gud alltid älskar mig och jag är värdig att följa honom, resten av mitt liv!

Jennie Olausson från Sverige, Ecuador 2005

Apg29 – Vilken skola!!!
Det blev de bästa tre månaderna i mitt liv hittills. Denna tiden i ett nytt annorlunda land med massa nya intryck och erfarenheter har satt djupa spår i mitt liv. Jag tror att Gud formade mig mer än jag förstod just då. Jag kommer alltid bära med mig denna tiden nära mitt hjärta och längtan att alltid vara nära Gud och ha en relation med Honom har växt oerhört och jag förstår nu hur oerhört viktig bönen är.

Håkan Lycksell från Sverige, Ecuador 2004

“Gud har skänkt mig viljan att arbeta för honom på ett eller annat sätt resten av mitt liv. Jesus har fått större plats och jag känner att också Ordet har fått det.

Lisa Ånskog från Sverige, Ecuador 2004

“Inte kunde jag tro att Gud skulle göra så mycket på så ”lite” tid. Har förstått under denna skola att allt egentligen handlar om att vara nära Guds hjärta. Älska honom. Där börjar allt! Framför allt har Han från att ha varit en del av mitt liv – blivit mitt liv. Jag kan inte vända om nu. Jag vill alltid ha honom med mitt liv. Längtar efter att få se vad Han har för mig i framtiden.”