”Kallad att tjäna”

Publicerat 
Hanna Larsson i bergskedjan ”Anderna”, Ecuador

Hanna sökte en lärjungautbildning med sin rot i bibeln och med fokus att leva som lärjunge idag. Därför föll valet på Apg29 under hösten 2017.

”Nu när jag ser tillbaka på skolan kan jag se att Han fick göra mycket och visa på mycket som behöver jobbas på i mitt liv. Något som verkligen sammanfattar vad jag har lärt mig är att ha förtröstan och tillit till och på Gud. I Ecuador har jag ofta inte haft någon som helst koll på vad som väntar eller vad som förväntas av mig utan har helt och fullt fått lita på att Gud har koll. Han vet vad som händer, vad de pratar om, var vi är på väg och det är bara för mig att säga ja och hänga på för att se vart det leder. Det har gett mig en mycket större ödmjukhet att få vila i Hans omsorg och kärlek. Han är den som vet bäst.

Gud har valt att på många sätt använda mig på inom områden där jag själv känner mig som sämst. De saker som jag tidigare känt mig säker på- de har totalt floppat! Jag tror att det bara ännu en gång är för att visa på hans styrka och min otillräcklighet. Han är den som är Gud, kraften kommer från Honom och jag har nåden att få vara del i bygget av hans rike. Och vilken glädje det är att få vara med i det bygget! Det är hur gött som helst att få vara med och bygga. Att få vara med och forma lärjungar och själv bli formad! Jag har fått så mycket kärlek för andra människor att jag bara vill ge den vidare. Resan har lett till en större längtan att fortsatt vara ett ljus i världen för Guds rike och få förmedla att historien fortsätter. Historien slutar inte med korset- den börjar med korset. Historien slutar inte i kyrkan- den börjar i kyrkan för att gå ut över hela världen.

På våra tröjor stod det ”Llamado a servir” vilket betyder ”Kallad att tjäna” något som jag märker ha format mitt hjärta ordentligt. Nu när jag är hemma vill jag tjäna mycket mer än jag någonsin har velat förut, jag vill följa Jesus exempel mer och mer för varje dag även i det lilla, mycket mer än innan jag for till Ecuador.

Tack Gud för allt! För det som har hänt i mig och för alla du har gett mig att älska. Din är verkligen all makt och ära. Jag vill fortsätta formas av dig och ser fram emot ett liv av tjänande och förtröstan. Amen”